A leggyengébb láncszem

Posted by Andrea Földi

Az alábbi cikket Majsai Endre, a magyar közlekedésbiztonságért egyik legtöbbet tévő kolléga írta. Sajnos Endre már nincs közöttünk, de erkölcsi, szakmai hagyatékát továbbviszi a Majsai Autósiskola a Safe Drive program keretében.

Read More

Az iparosodás kezdetén a biztonság nem volt meghatározó tényező egy gyártási folyamatban. Rájöttek azonban, hogy műszaki védelem nélkül gépeket üzemeltetni sok veszéllyel jár... A kollektív védelmek alkalmazása, azaz az olyan műszaki intézkedések, melyek bárkinek, aki a veszélyzónában van, védelmet nyújtanak, komoly áttörést hozott a biztonság terén. Következő lépésként az adminisztratív, azaz munkaszervezéssel kapcsolatos módszerek fejlődtek (szabályok, munkautasítások, munkaidő kontrollálása, stb.), majd az egyéni védelem is teret kapott. Mégis történnek balesetek.

Tovább!

A majdnem balesetek (near miss)

Posted by Földi Andrea

Az 1930-as évektől kezdve (H. W. Heinrich) már foglalkoztatta a szakembereket a balesetek természete, statisztikája. Ismert és jelentett balesetek analízise során Frank E. Bird, Jr. 1969-ben megerősítette a korábbi eredményeket. Minden halálos balesetre 10 súlyos (maradandó életvitel változást okozó), 30 enyhe sérüléssel járó baleset, és 600 majdnem baleset esett. 

Tovább!

A sikeres szervezetek titka

Posted by Földi Andrea

 A biztonság nem a balesetek hiánya. A biztonság a folyamatainkban, szabályrendszerünkben és módszereinkben lévő védelmek összessége. A cél, hogy megakadályozzuk a hibák beteljesülését.>Az emberek esendők, és még a legjobbak is hibáznak. ...és a legjobb embereink éppen most követnek el hibákat munka közben... (Todd Conklin)

Tovább!

The power of subconscious decisions

Posted by Peter Temesvary

A few years ago I had an interesting experience which demonstrates how powerful our subconscious decision making is.  Ever since our first child was born, I’ve developed a heightened awareness about eliminating hazards around the house, especially about keeping sharp and hot objects well out of reach. 

Read More

We’ve recently been holding a series of safety culture workshops at manufacturing and logistics sites of a multinational client.  We would like to share some useful thoughts we can all learn from.

Read More

 Mire eljut egy szervezet oda, hogy szemléletformáló programokban gondolkodik, valószínűleg sok fejlesztési fázison keresztül ment már. Alapvető fontosságú, hogy az alábbi kérdésekre egyértelmű igennel tudjon válaszolni a menedzsment, mielőtt egy ilyen programba belevág.

Tovább!

Egyik ügyfelünknél, egy multinacionális vállalatnál, egy több telephelyre kiterjedő, biztonsági kultúra fejlesztését célzó tudatossági tréningsorozatot tartunk. Ennek tanulságait szeretnénk megosztani.

Read More

 Az ergonómiai kockázatokat három nagy típusba sorolhatjuk:

  • erőkifejtés
  • testidegen tartások, melyek nem a természetes, a szervezet számára semleges testtartások  (pl. fej fölé nyúlás, guggolás, a test vagy csukló csavarodása, stb.)
  • ismétlés – percenként legalább 10-szer ismétlődő mozdulatok esetében beszélünk ismétlésről.
Tovább!

A Lean Six Sigma, mint módszer

Posted by Földi Andrea

 A Lean Six Sigma olyan módszertan, mely projektek teljes végrehajtásával olyan problémák megoldásához segíthet hozzá, ahol nem egyértelmű a megoldás. 

Tovább!